2014. november 21., péntek

Gesztenyés meggykaramellás bonbon






 Nem igazán rajongok a gesztenyepüréért és a sült gesztenyéért, viszont a gesztenyés sütiket és bonbonokat nagyon szeretem. Eléggé egyhangú lett volna egy szimpla gesztenyés töltelékű bonbon, ezért megbolondítottam egy vékony réteg meggykaramellel a receptet. Ha lett volna itthon házi meggylekvár, akkor lehet inkább azt tettem volna bele, de mivel nem volt, ezért maradt a macerásabb megoldás.
Ezt a bonbont mágneses polikarbonát formában készítettem. A mágneses forma óriási nagy találmány! Időt spórolhatunk a díszítéssel, hiszen nincs más dolgunk, mint méretre vágni a csokoládé transzferfóliát és beilleszteni a formába a mágnesek közé. De a laikusoknak azt szoktam mondani, hogy én festettem rá kézzel a mintát a bonbonokra :) Ettől eltekintve egy ilyen forma teljesen úgy működik, mint egy hagyományos, arra viszont figyelni kell, hogy mielőtt kiborítanánk a bonbonokat a formából, előbb le kell szedni a mágnesekről az alsó részt és le kell húzni a fóliát. 

Hozzávalók (18 db-hoz)

Burok: 
- 280g étcsokoládé

A meggykaramellhez: 
- 60g meggypüré (összeturmixolt és leszűrt meggy)
- 35g cukor
- 30g glükózszirup vagy méz
- 10 g vaj

A gesztenyés töltelékhez:
- 60g gesztenyepüré lereszelve
- 20g fehércsokoládé
- 30g tejszín
- 2-3 ek rum

Elkészítés:
1. Először a meggykaramellát készítem el. Ehhez a mézet és a cukrot kimérem egy lábosba és melegítem őket, amíg a cukor elolvad. A meggypürét kicsit megmelegítem, de nem kell forralni, és hozzáöntöm a cukros keverékhez. Az egészet felforralom és addig főzöm, amíg el nem éri a 110 fokot (ez forrástól számítva kb. két perc, de lehet látni, ha már elfőtte a habját akkor jó). Lehúzom a tűzről és belekeverem a vajat is. Félreteszem, kihűtöm és habzsákba töltöm. 
2. A gesztenyés töltelékhez a fehércsokit és a tejszínt összeolvasztom, majd belekeverem a gesztenyét is. Homogén masszát kell kapni végeredményül. Ízlés szerint adagolok hozzá egy kis rumot vagy rumaromát. Nem jó, ha a töltelék nagyon "masszív", de persze folyósnak sem szabad lennie. Meg kell találni az ideális állagot.
3. A transzferfóliát méretre vágom és a formába illesztem.
4. A csokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. Hőtőbe teszem a formát, míg a csoki megszilárdul
5. A meggykaramellát beleadagolom a mélyedésekbe, körülbelül a forma 1/3-ig. Ezután hűtőbe teszem a formát, hogy a töltelék egy kicsit megbőrösödjön. 
6. A gesztenyés tölteléket is beletöltöm a mélyedésekbe vigyázva, hogy hagyjak elég helyet a lezáráshoz. Ismét hűtés következik.
7. A maradék csokit újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész csokikat a formából. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...