2015. március 27., péntek

Dupla ribizli mousse minitorta



Lilla, a Kisbogár, házi csokigyár blog írója nagyon érdekes témát talált ki a SAD! (Süss, alkoss, díszíts) 31. fordulójára. Arra kért bennünket, hogy alkossunk olyan desszerteket, amelyek valamilyen módon Földünk egyik országához kapcsolódnak. Én Franciaországot választottam mert rajongok a francia gasztronómiáért. Sokat gondolkodtam rajta, hogy melyik francia desszertet válasszam, de végül úgy döntöttem, hogy nem követek egy fix receptet, inkább megalkotom a saját szájízem szerint a számomra tökéletes francia desszertet. Nemrég vettem a Culinarisban egy üveg nagyon jó minőségű, eredeti francia Creme de cassist. Aki nem tudná, ez egy feketeribizliből készült édes likőrkülönlegesség. Nagy kedvencem. Volt még itthon egy kis feketeribizli-borsom is, ami egy nagyon különleges és drága fűszer, a feketeribizli bokrok rügyeiből készül, ha jól tudom. Nagyon érdekes, karakteres íze és illata van, az étcsokoládéhoz különlegesen passzol. Nagyjából tehát össze is állt ekkorra a desszertem ízvilága, csak még azt nem tudtam, hogy milyen formában valósítsam meg. Bonbont nem akartam készíteni, gondoltam inkább kipróbálok valami mást. Praliné Paradicsomnál találtam rá a tökéletes megoldásra, ugyanis Zsuzsi nagyon gusztusos kis minitortákat szokott készíteni. Szétnéztem a blogján, "ellestem" a technikát, így már készen álltam arra, hogy megvalósítsam az én dupla ribizli mousse minitortámat. A minitorta három rétegből áll. Első rétege egy finom, omlós pisztáciás piskótalap. Ezt követi egy Creme de cassisos és feketeribizli-borsos étcsokoládé mousse réteg. Végül a minitorta tetején egy réteg pirosribizlis fehércsokoládé mousse kapott helyet. A kicsi tortácskákat legvégül étcsokoládés tükörmázzal vontam be. Nagy sikere volt itthon!

Hozzávalók (4 db minitortához):


Pisztáciás financier lap:
- 30 tojásfehérje (1 tojás)
- 18 g cukor
- 18 g porcukor
- 18 g őrült pisztácia
- 15 g liszt
- 30 g olvasztott vaj

Feketeribizlis étcsokoládémousse:
- 75 g étcsokoládé
- 1 tojássárgája (30 g )
- 45 g tej
- 1 zselatinlap
- 20 g Creme de Cassis likőr
- késhegynyi feketeribizli-bors
- 65 g tejszín

Pirosribizli mousse:
- 75 g ribizlipüré (turmixolt és átszűrt friss vagy fagyasztott ribizli)
- 110 g fehércsoki
- 1 zselatinlap
- 45 g tejszín




Elkészítés: 

1. A pisztáciás piskótához a vaj kivételével az összes hozzávalót a kézi mixer legalacsonyabb fokozatán összekeverem, majd hozzácsurgatom az olvasztott vajat. A tésztát sütőpapírra öntöm, nagyjából 20 cm átmérőjű körré kenem szét, végül 180 fokra előmelegített sütőbe (légkeverés) tolom 6-8 percre, amíg megsül. Hagyom kihűlni, aztán a desszertgyűrűvel 4 db kört szúrok ki belőle. 
2. Az étcsokoládés moussehoz a tejet összekeverem a tojássárgájával és egy lábosban kis lángon addig főzöm, amíg a keverék egy kicsit besűrűsödik. Ekkor lehúzom a tűzről és belekeverem az előzőleg beáztatott és kicsavart zselatinlapot. Hozzáadom az apróra tördelt étcsokit is és addig kevergetem, amíg a csoki elolvad. Végül belekeverem a likőrt és a fűszert is. Szobahőmérsékletűre hűtöm és két adagban hozzákeverem a felvert tejszínt. 
3. Az étcsokoládés mousset félig töltöm a piskótakoronggal kibélelt desszertgyűrűbe. 1 órára a fagyasztóba helyezem, hogy a mousse nagyjából megkössön. 
4. A pirosribizli moussehoz a ribizlipörét forrásig melegítem, majd lehúzom a tűzről és hozzákeverem az előzőleg hideg vízben áztatott és kicsavart zselatinlapot. Ezután hozzáadom az apróra tört fehércsokit is és jól elkeverem. Szobahőmérsékletűre hűtöm, majd két adagban hozzákeverem a felvert tejszínt. Teljesen teletöltöm a desszertgyűrűt a mousseszal, a formákat egy éjszakára a fagyasztóba rakom. 
5. Másnap hajszárítóval, vagy szakácsfáklyával kicsit felmelegítem a desszertgyűrűket és lehúzom őket a kész tortácskákról. A tortákat 1 órára a hűtőszekrénybe rakom a bevonás előtt. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...