2016. december 13., kedd

Gránátalmás pavlova



A karácsonyi kekszek sütögetése után megmarad három tojásfehérjém. Először arra gondoltam, hogy macaronként fogják végezni, de aztán lebeszéltem magam erről, ugyanis az utóbbi időben már annyi tepsi macaront sütöttem, hogy már a mcaraon szótól is rosszul vagyok. Úgyhogy kizárásos alapon maradt a pavlova, ami azért is volt jó ötlet, mert kb 5 perc alatt összedobható (jó persze azért 2 óráig a sütőben van), és általában mindenki szereti. A karácsonyi hangult kedvéért gránátalma magokkal díszítem. Biztos vagyok benne, hogy ez a desszert az ünnepi asztalon is megállja a helyét!

Hozzávalók:

A pavlovához:
- 3 tojásfehérje
- 150 g porcukor
- 1 csipet só
- 1 tk fehérborecet
- 1 ek étkezési keményítő
- 1 zacskó creme of tartar (elhagyható,aki nem tudja mi az guglizza meg)

A tetejére:
- 200 g tejszín
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag habfixáló
- gránátalma



Elkészítés:

1. A tojásfehérjét elkezdem felverni a sóval, majd amikor már alakul a hab, szépen fokozatosan hozzászitálom a porcukrot, és addig verem, amíg kemény nem lesz. Ezután finoman hozzáforgatom az ecetet és az étkezési keményítőt egy spatulával. 
2. Jöhet a formázás. Egy sütőpapír közepére 18 cm átmérőjű kört rajzolok, majd megfordítom. A habot a kör közepére kanalazom, majd egy kenőkéssel szépen felhúzogatom az oldalait a rusztikusság jegyében, a pavlova közepét viszont egy kicsit bemélyítem, hogy több krém férjen el rajta. (Természetesen a habot habzsákba is lehet kanalazni, és utána azzal dolgozni, de nekem ehhez nem volt kedvem.)
3. A pavlovát 110 fokra előmelegített sütőbe tolom 2 órára, az első órában légkeverésre, utána anélkül. A lényeg, hogy nem sütni kell, inkább szárítani, ezért ne hagyjuk, hogy megbarnuljon. 
4. A tejszínt a habfixálóval és a vaníliás cukorral kemény habbá verem, csillagcsöves habzsákba töltöm, és kidíszítem vele a kihűlt pavlovát. A tetejére gránátalma magokat szórok. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...