2016. június 3., péntek

Mogador bonbon II.




Tudom, hogy szerepel már a blogon egy Mogador bonbon recept, de néha szeretem megvariálni az egyébként már jól bevált receptúrákat is. Legutóbb, amikor Mogador bonbont készítettem a tejcsokoládés maracujás ganachet fehércsokoládé burokba töltöttem és bonbonokat étcsokoládéval talpaltam le. A díszítéshez kurkumával illetve matcha teaporral színezett kakaóvajat használtam. Nekem így is nagyon ízlett ez a bonbon, őszintén megmondom nehéz választani az első és a második változat közül. 

Hozzávalók (24 db-hoz): 

Díszítés: 
- 1 tk kakaóvaj pasztilla + egy késhegynyi kurkuma
- 1 tk kakaóvaj pasztilla + egy késhegynyi matcha teapor

Burok: 
- 250 g fehércsokoládé

Talp: 
- 100 g étcsokoládé

Ganache (recept innen, kicsit átdolgozva): 
- 55 g maracuja püré
- 90 g tejcsokoládé
- 20 g puha vaj
- 9 g glükózszirup/méz



Elkészítés: 

1. A díszítéshez a kakaóvajat temperálom, majd belekeverem a matcha teaport, egy ecset segítségével  absztrakt mintát festek a bonbonforma belső mélyedéseibe. A műveletet megismétlem a kurkumás kakaóvajjal is.  
2. A bonbonok töltelékével folytatom. Ehhez a maracujapürét a mézzel felforralom, majd egy kissé visszahűtöm. A tejcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem az édesített maracujapürét. Ezután a vajat is belekeverem a ganacheba. A tölteléket habzsákba kanalazom és félreteszem. 
3. A fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
4. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik. 
5. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...