2016. április 1., péntek

Pisztáciás tenger gyümölcsei bonbon





Volt már a blogon fehércsokoládés tenger gyümölcsei bonbon, étcsokoládés tenger gyümölcsei bonbon, tejcsokoládés tengergyümölcsei bonbon, de ami még nem volt, az a pisztáciás tenger gyümölcsei bonbon. Most végre megérkezett, fogadjátok hát nagy nagy szeretettel! A burok díszítéséhez ezúttal matcha teaporral színezett kakaóvajat használtam, a töltelékbe pedig egy nagyon finom, ugyanakkor méregdrága pisztácia paszta került. Ez egy igazi luxusbonbon, ünnepnapokra való, és sem készítem minden nap, de azért néha belefér egy kis kényeztetés, boltban úgyse kapunk ilyet. 

Hozzávalók (22 db-hoz):

- 2X160 g étcsokoládé
- a díszítéshez pár pasztilla kakaóvaj + fél tk matcha teapor

A ganachehoz:
- 80 g fehércsokoládé
- 50 g pisztáciapaszta

- 35 g vaj

- egy csipet só




Elkészítés:

1. Először a tölteléket készítem el. Ehhez a csokoládét megolvasztom és temperálom, majd hozzákeverem a puha vajat, a sót és a pisztáciapasztát. A tölteléket habzsákba kanalazom.
2. A díszítéshez a bonbonforma mélyedéseit nagyjából összemaszatolom gumikesztyűs ujjal egy kis temperált matcha teaporral színezett kakaóvajjal.
3. 160 g étcsokoládét megolvasztok és temperálok majd kiöntöm vele az egyik bonbonformát. A műveletet megismétlem a másik bonbonformával is. A formákat hűtőbe rakom, amíg a csoki megszilárdul.
4. A tölteléket beletöltöm a forma mélyedéseibe, vigyázok, hogy ne töltsem nagyon túl őket, de egy kicsivel több tölteléket is elbír ez a technika, hiszen nem lesz letalpalva a bonbon. A formákat fél órára hűtőbe helyezem, hogy a ganache teljesen megszilárduljon.
5. Ezután magam elé készítem a két formát, a fém rudakat és a hajszárítót. A hajszárítóval kicsit megmelegítem a formák felszínét, ezután az egyik formát óvatosan ráhelyezem a másikra, majd rögzítem őket a fém rudakkal. Egy kicsit megforgatom a kezeim között a formát, hogy a csoki egyenletesen tudjon terülni. 1,5 órát hűtöm a formát. Ha letelt a másfél óra, kiveszem a rudakat és egy késsel szétfeszítem a formát. A bonbonok maguktól ki fognak potyogni a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...