2016. február 18., csütörtök

Mézkaramellás bonbon



Ezt a bonbont a 27. blogkóstoló alkalmából készítettem, amelynek a háziasszonya Vöröskaktusz. Most vettem részt először ezen a játékon, de nekem nagyon tetszik az elgondolás, hogy ismerkedjünk meg más blogok kínálatával is. Úgy hozta a sors, hogy nekem a Tétova Ínyenc nevű blogról kellett valamit választanom. Hát nem volt egy egyszerű feladat, mert fantasztikus receptek vannak a blogon. De egy recepten megakadt a szemem: a mézkaramellán. Még soha nem hallottam róla, nem is sejtettem, hogy 3 egyszerű hozzávalóból ilyen finomságot lehet készíteni. Tétova Ínyenc azt írta, hogy bonbontölteléknek is kiváló, úgyhogy nem volt más hátra, ki kellett próbálnom ezt a receptet. Az eredmény? Imádom. Étcsoki burokba töltve egy kis Maldon kristálysóval kiegészítve egyszerűen fantasztikus. 

Hozzávalók (18 db-hoz): 

- 280 g étcsokoládé a burokhoz
- 125 g vaj
- 2 ek méz (nálam sima virágméz)
- 200 g tejszín
- Maldon kristálysó ízlés szerint




Elkészítés:

1. A karamellhez a mézet a vajat és a tejszínt egy vastag faló lábosba teszem, összeolvasztom őket. A keveréket felforralom, majd takarékra veszem a lángot és nagyjából fél óráig néha-néha megkeverve sűrűre és aranybarnára főzöm. A végén sóval ízesítem, szobahőmérsékletűre hűtöm. Felhasználás előtt érdemes botmixerrel átkeverni. 
2. A csokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe teszem a formát, amíg a csoki megdermed.
3. A tölteléket beleadagolom a forma mélyedéseibe, hagyok helyet a lezáráshoz is. Hűtöbe rakom a formát, amíg a töltelék megbőrösödik.
4. A megmaradt csokoládét újratemperálom és lezárom vele bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...