2016. február 1., hétfő

Meyer citromos zöld teás bonbon




Ki kell használni a Meyer citrom szezont, ezért úgy döntöttem, hogy egy bonbont is készítek ennek a nagyszerű gyümölcsnek a felhasználásával. A matcha teapor és citrom nagyon jól passzolnak egymáshoz, ezt már régebben megtapasztaltam, ezért a bonbonok burkát matcha teaporral színeztem szép élénkzöld színűre. A töltelékbe Meyer citromos étcsokoládés ganache került. Véletlenül elfelejtettem leszűrni a tejszínt, úgyhogy a citrom héja is belekerült a krémbe, de én nem bántam, sőt kifejezetten érdekes textúrát adott a tölteléknek. Imádom ennek a bonbonnak a színeit és valahogy ez a bonbonbonforma olyan jól passzol a zöld csokihoz. A zöld csoki ötlete Praliné Paradicsomtól származik. 

Hozzávalók (18 db-hoz):

Burok:
-300 g fehércsokoládé
- kb 1 tk matcha teapor

Ganache:
- 140g tejszín
- 2 tk zöld tea
- 1 db Meyer citrom héja
- 1 tk méz
- 2 tk vaj
- 100g étcsokoládé
- 15 g Meyer citromlé





Elkészítés:
1. A tejszín kimérem egy kisebb edénybe, felforralom. Belerakom a zöld teát és a Meyer citrom héjat, majd letakarva egy óráig állni hagyom. Ezután leszűröm és kimérek belőle 90 g-ot. Az étcsokoládét apróra tördelem, a tejszínt a mézzel egy kicsit megmelegítem, de nem forralom és a csokira öntöm. Jól elkeverem, amíg homogén állagú nem lesz a ganache, végül beledolgozom a vajat, a legvégén pedig a citromlevet is. Félreteszem, kihűtöm és habzsákba töltöm.
2. A csokoládét temperálom , hozzákeverem a matcha teaport és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe teszem a formát, amíg a csoki megdermed.
3. A tölteléket beleadagolom a forma mélyedéseibe, hagyok helyet a lezáráshoz is. Hűtöbe rakom a formát, amíg a töltelék megbőrösödik.
4. A megmaradt csokoládét újratemperálom és lezárom vele bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.




3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia!!

    Nagyon jól néznek ki a bonbonjaid!! :) azt szeretném kérdezni, hogy matcha teaport, hol tudok venni? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...