2015. november 20., péntek

Málnás meggypálinkás bonbon




Nem igazán rajongok a pálinkáért, de van egy kedvenc márkájú pálinkám, amit viszont imádok. Legutóbb, amikor hozzájutottam egy üveg ágyasmeggy pálinkához egy keveset megmentettem belőle szigorúan bonbonkészítési célzattal. A bonbon ízében az alkoholos meggy és a friss málna a meghatározó. A burokhoz jó minőségű, kissé gyümölcsös aromájú étcsokoládét használtam, a tölteléknek viszont egy tejcsokoládé alapú ganache-t választottam, mert szerettem volna, hogy a meggypálinka és a málna íze domináljon, az étcsokoládé túl erős lett volna a töltelékbe. Összességében nagyon meg voltam elégedve a málna és a meggypálinka párosával. 

Hozzávalók (24 db-hoz): 

Burok: 
- 250 g étcsokoládé

Ganache : 
- 50 g málna püré
- 90 g tejcsokoládé
- 20 g puha vaj
- 9 g glükózszirup/méz
- 2 ek ágyas meggypálinka



Elkészítés:

1. A bonbonok töltelékével kezdem. Ehhez a málnapürét a mézzel felforralom, majd egy kissé visszahűtöm. A tejcsokoládét megolvasztom, majd három-négy részletben hozzákeverem az édesített málnapürét. Ezután a vajat is belekeverem a ganacheba. A pálinkát csak a legvégén adom hozzá a töltelékhez. A tölteléket habzsákba kanalazom és félreteszem. 
2. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
3. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik. 
4. A maradék étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...