2015. november 29., vasárnap

Adventi naptár házilag




Nem igazán rajongok a boltokban kapható karácsonyi csokoládékért, bár gondolom ezt érthető. Most komolyan, nem tudom, hogy ki az, aki meg tudja enni a kakaós étbevonó masszából készült csokimikulást és társait? Én inkább maradok a jó minőségű csokoládénál. Tavaly már készítettem csokimikulást házilag, idén szerettem volna valami egészen különlegeset készíteni. Ezen az oldalon rátaláltam erre fantasztikus Silicomartmárkájú adventi naptár készítő szettre, és rögtön tudtam, hogy pont ezt kerestem, így meg is rendeltem. A hétvégén nekiálltam, és nettó 10 perc munkával el is készült az én saját készítésű adventi naptáram kétféle csokoládéval, sima fehércsokoládéval és narancsos étcsokoládéval. Annyira aranyosak ezek a kis figurák, nincs két egyforma közöttük! A szett egyébként tartalmaz egy arany színű (!!) szilikon formát, egy adventi naptárat és egy receptfüzetet. Igazán jó móka volt elkészíteni ezeket a kis csokikat, egy kis celofánzacskóba csomagolva pár szemet, karácsonyi ajándéknak is tökéletes.

Hozzávalók:
- 170 g fehércsokoládé
- 170 g étcsokoládé
- pár csepp narancsolaj





Elkészítés

1. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, hozzákeverek pár csepp narancsolajat majd habzsákba töltöm. 
2. A szilikon bonbonforma mélyedéseit teletöltöm az étcsokoládéval a habzsák segítségével, ezután egy tálcára teszem a formát és a tálcát a munkapulthoz ütögetve alaposan kirázogatom a légbuborékokat a formából. 
3. A csokoládét 15 percig szobahőmérsékleten hagyom megdermedni, majd pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki teljesen megszilárdul. A kész figurákat egyszerűen csak ki kell fordigatni a szilikon formából. 
4. Egy gyors mosogatás után a műveletet megismétlem a fehércsokoládéval is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...