2015. augusztus 10., hétfő

Áfonyás mojito jégkrém




A mojito koktél az egyik kedvenc koktélom, ami azért érdekes, mert a fehér rumot és a mentát egyébként ki nem állhatom, de valamiért ebben a koktélban elviselem őket. Gondoltam egy nagyot és megálmodtam ezt a fantasztikus koktélt jégkrémformába öntve. Egy kis áfonyával is feldobtam, ha már szezonja van. Az eredmény egy kellemesen fanyar, Calippo-t idéző, hűsítő, nyári finomság lett, ebben a nagy melegben különösen jól esett. 

Hozzávalók (4 db magnum formához): 

- 100 g cukor
- 1 dl víz
- 1.5 dl limelé
- 35-40 db mentalevél
- 6 ek fehér rum
- egy maréknyi friss vagy fagyasztott áfonya
- pár db mentalevél a díszítéshez




Elkészítés:

1. A vizet, a cukrot és a mentaleveleket egy kisebb lábasba rakom és alacsony hőfokon addig melegítem, néha megkavarva a keveréket, amíg a cukor teljesen el nem olvad. Ezután lefedem a lábast és a jégkrémalapot teljesen kihűtöm.
2. A kihűtött mentás cukorsziruphoz hozzákeverem a limelevet és a rumot, jégkrémformákba öntöm és pár szem áfonyával illetve mentalevéllel díszítem. Egy éjszakán át fagyasztom a jégkrémeket.

Tipp: Más gyümölccsel is helyettesíthetjük az áfonyát, például málnával, ananásszal, kivivel...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...