2015. július 6., hétfő

Rumos diós fagylalt diógrillázzsal




Nemrég beszereztem egy fagyigépet. Ez volt az első recept, amivel felavattam. A recept természetesen Praliné Paradicsomtól származik, én csak az ízvilágán változtattam egy kicsit.  Azért esett erre a receptre a választásom, mert annyi diónk van itthon, hogy egy élet is kevés lenne ahhoz, hogy ezt a mennyiséget elfogyasszuk, tehát nyáron biztosan el fogom még készíteni nyáron ezt a fagyit. Őszintén nem is értem, hogy tudtam én eddig fagyigép nélkül élni.

Hozzávalók: 
- 3 tojássárgája
- 40 g kókuszcukor
- 20 g glükózszirup/akácméz
- 300 g tej
- 100 g habtejszín
- 80 g diókrém ( 80 g dió robotgépben addig darálva, amíg ki nem engedi az olajtartalmát)
- 2 ek rum
- egy marék rumba áztatott mazsola
- 30 g dió + 2 ek cukor

Elkészítés:

1.  A tojássárgákat a cukorral és a mézzel összekeverem, majd hozzáadom a tejet is. Alacsony lángon, folyamatosan kevergetve besűrítem, nagyjából 80-82 fokig kell melegíteni. 
2. A fagyialapot lehúzom a tűzről és belekeverem a diókrémet, majd a tejszínt és a rumot is hozzáadom. A fagyialapot hűtőbe helyezem egy éjszakára. 
3. Másnap a 2 ek cukrot karamellizálom, belekeverem a durvára tört diót, sütőpapírra öntöm és teljesen kihűtöm. Kalapáccsal kisebb darabokra tördelem, félreteszem. 
4. A fagyialapot fagyigépben kifagyasztom, pár perccel azelőtt, hogy elkészülne a fagyi hozzáadom a diógrillázst és a rumos mazsolát is. Fagyigép hiányában keverjük át többször az alapot botmixerrel. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...