2015. január 23., péntek

Meyer citromos bonbon





 A Meyer citromot sokan celebcitromnak is nevezik, mert mind ízében, mind aromájában lekörözi a boltokban kapható "rendes" citromot. Január közepétől nagyjából február végéig van a szezonja, de nagyon szemfülesnek kell lenni, hiszen a boltokban csak elvétve fordul elő. Egyébként könnyen felismerhető, hiszen a héja sima, az illata fűszeresen narancsos, a színe pedig enyhén narancssárga. Én már bespájzoltam belőle, egy ideig biztosan elég lesz! Nem akartam túlcifrázni a tölteléket, az volt a cél, hogy a Meyer citrom domináljon a ganacheban, és szerintem sikerült is elérnem ezt a célt. 



Hozzávalók (21 db-hoz):

A díszítéshez: 
- 1-2 kocka fehércsokoládé + egy késhegynyi kurkuma
- 1-2 kocka fehércsokoládé
- arany színű lüszter

A burokhoz:
- 200 g étcsokoládé

Ganache:
- 90 g fehércsokoládé
- 35 g tejszín
- 1 tk méz
- 1 tk reszelt Meyer citromhéj
- 15 g Meyer citromlé
- 10 g narancslikőr
- 1 tk puha vaj

Elkészítés:

1. Először a ganachet készítem el. Ehhez a tejszínt és a mézet megmelegítem, beleszórom a citromhéjat, majd lefedve pihentetem fél óráig. A csokoládét megolvasztom és hozzákeverem az átszűrt tejszínt, a citromlevet és a narancslikőrt. Végül a puha vajat is beledolgozom. Habzsákba töltöm és kihűtöm. 
2. A díszítéshez a fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd belekeverem a kurkumát. Gumikesztyűbe bújtatott újjal kidekorálom a bonbonforma mélyedéseit. 1-2 perc alatt meg is fog szilárdulni a csoki. A műveletet megismétlem a fehércsokoládéval is. 
3. Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd kiöntöm vele a bonbonformát. Pár percre hűtőbe helyezem a formát, amíg a csoki megszilárdul. 
4. A tölteléket beletöltöm a mélyedésekbe, vigyázva, hogy hagyjak helyet a lezáráshoz is. A formát hűtőbe rakom, amíg a ganache megbőrösödik (30 perc). 
5. A maradék étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd letalpalom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. Ecset segítségével arany színű lüszterrel is kidekorálom a bonbonokat. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...