2014. december 20., szombat

Karamellás bonbon





A karamellkrémes bonbont mindenki szereti, legalábbis én még nem találkoztam olyan emberrel, akinek ne ízlett volna. Nagyon régóta készítem ezt a bonbont, és azt tapasztaltam, hogy a legfinomabb akkor lesz, ha ebben a kis fatörzs formában készítem. Nem tudom, hogy ez miért van, de lehet felesleges is ezen töprengeni, hiszen ami egyszer bevált azon nem érdemes változtatni. A kiinduló recept Praliné Zsuzsi fantasztikus karamell alapreceptje, az eredeti recepten csak pár ponton változtattam. A kis réz bonbonier új szerzemény, egyszerűen imádom, úgyhogy még sok fotón fog szerepelni a jövőben. 

Hozzávalók (25 db-hoz):

- 260 g étcsokoládé
- 115 g cukor
- egy csomag bourbon vaníliás cukor
- 125 ml tejszín
- 20 g vaj
- 30 g méz
- egy csipet só

Elkészítés:

1. Először a karamelltölteléket készítem el. Ehhez a cukrot egy kisebb lábosban karamellizálom, majd hozzáöntöm a megmelegített tejszínt, és addig karvargatom, amíg a cukor teljesen felolvad. Akkor lesz jó a karamell, ha már a kavargatás közben látszik az edény alja. Ekkor lehúzom a tűzről és belekeverem a mézet, a vajat és a sót. Teljesen kihűtöm, majd habzsákba adagolom. 
2. A csokoládét temperálom, és kiöntöm vele a bonbonformát. A formát hűtőbe helyezem, amíg a csokoládé megdermed. 
3. A tölteléket beleadagolom a mélyedésekbe. Vigyázok, hogy a lezáráshoz is hagyjak elég helyet. A formát hűtőbe rakom, amíg a töltelék meg nem bőrösödik.
4. A maradék csokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...