2014. november 7., péntek

Mogyorós tonkababos bonbon






Nemrég rendeltem egy kisebb vödör mogyorópasztát a Noosti Kft.-tól. 100%-ban pörkölt mogyorót tartalmaz, nincs benne más adalékanyag, nagyon sokféle módon fel lehet használni, de én most bonbontöltelékként hasznosítottam. Amikor azon gondolkodtam, hogy milyen recepttel avassam fel ezt a fantasztikus alapanyagot egyből beugrott, hogy készíthetnék tenger gyümölcsei bonbont. Sajnos nem rendelkezem kagyló, csiga vagy rák alakú bonbonformával, de igazából nem is olyan nagy baj ez, a bonbon bármilyen bonbonformában elkészítve garantáltan nagy sikert fog aratni. A töltelékbe kifejezetten kevés csokoládét tettem arányaiban, mert szerettem volna, hogy minél jobban érződjön a pörkölt mogyoró íze, aki egy kicsit csokisabb utóízre vágyik, az nyugodtan emelje meg egy kicsit a csokoládé mennyiségét. Véleményem szerint érdemes egy kicsit feldobni ezt a bonbont valami fűszerrel, ami jól passzol a mogyoróhoz. Én most egy fél tonkababot reszeltem a ganacheba, de érdemes kipróbálni fahéjjal, szegfűszeggel vagy akár egy kis szerecsendióval is. 

Hozzávalók (24 db-hoz):
- 250g étcsokoládé
- 100g mogyorópaszta
- 75g tejcsokoládé
- fél tonkabab lereszelve

Díszítés:
- 1-2 kocka fehércsokoládé

Elkészítés:
1. Először a tölteléket készítem el. Az tejcsokoládét megolvasztom és hozzákeverem a mogyorópasztát, végül belereszelek egy fél tonkababot. Habzsákba töltöm és félreteszem. 
2. A bonbonforma díszítéséhez a fehércsokoládét temperálom és gumikesztyűbe bújtatott ujjakkal összemaszatolom a mélyedéseket. Megvárom, hogy a csokoládé megdermedjen a formában.
3. Az étcsokoládét temperálom, és kiöntöm vele a bonbonformát. A formát hűtőbe teszem, hogy a burok megszilárduljon. 
4. A tölteléket habzsák segítségével beletöltöm a forma mélyedéseibe, hagyok helyet a lezáráshoz, végül a formát hűtőbe teszem 30 percre.
5. A maradék étcsokoládét temperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár perc hűtés után kifordítom a kész bonbonokat a formából. 

Megjegyzés: Hasonló mogyorópasztás recepteket itt, itt és itt találtok még.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...