2014. október 31., péntek

Vérben forgó sütőtökös szemgolyók





Egész héten törtem a fejem, hogy vajon mivel rukkolhatnék elő Halloweenra. Nézegettem a bonbonformáimat, és egyszer csak beugrott, hogy a félgömb formámat felhasználva készíthetnék véres szemgolyókat. A következő lépés az volt, hogy kitaláljam, milyen töltelékkel készítsem el ezeket a rendhagyó bonbonokat. Nem volt nehéz a döntés, ha már Halloween, akkor legyünk stílusosak, tehát sütőtökös ganachet készítettem. A töltelék olyan finom lett, hogy esküszöm még magában is el lehetne kanalazgatni. A sütőtök jellegzetes ízét egy kevés mézeskalács fűszerkeverékkel egyensúlyoztam ki. De ami ennek a bonbonnak a lelke, az a díszítés. Eléggé sokáig tart megcsinálni, de szerintem meéri, mert nagyon látványos a végeredmény. Én most zöld színű szemgolyókat gyártottam, de ki lehet próbálni a sárga vagy akár a vörös szemgolyókat is. Aki szeretné még egy kicsit feldobni, az tálalhat hozzá friss agyvelőt :)! Akkor jöjjön is a recept. 

Hozzávalók (20 db-hoz):

Burok: 
- 200-220g fehércsokoládé

Ganache:
- 50g fehércsokoládé
- 25g puha vaj
- 50g sült sütőtök összeturmixolva
- fél tk mézeskalács fűszerkeverék

Díszítés:
- 20g étcsokoládé
- 2 tk porított kakaóvaj + 1 tk matcha teapor
- 15g fehércsokoládé + bronz és meggybordó lüszter por

Elkészítés:
1. Először a ganachet készítem el. A fehércsokoládét temperálom és kézi habverővel hozzákeverem a vajat. A sütőtökpürét enyhén megmelegítem, hozzákeverem a vajas ganachehoz és a kell még, akkor botmixerrel egy kicsit átdolgozom, hogy homogénebb masszát kapjak. Végül belekeverem a fűszert és habzsákba töltöm. 
2. A díszítéshez először megtemperálom az étcsokoládét és picike habzsákba töltöm, amin egy egy kicsike lyukat vágok. A bonbonforma közepére nyomok egy keveset az étcsokoládéból, majd hagyom megszilárdulni. 
3. A kakaóvajat megolvasztom, kicsit kevergetem, hozzákeverem a matcha teaport majd egy csipetnyi kakaóvajat is. Ezzel tulajdonképpen temperálom a kakaóvajat. Egy lekerekített végű ecsettel megrajzolom a szemgolyó íriszét, hagyom hogy ez a réteg is megdermedjen. 
4. A vérerekhez a fehércsokoládét megolvasztom és temperálom, majd hozzákeverek annyi bronz és meggybordó lüszterport vegyesen, hogy vörös színt kapjak. Egy nagyon vékony ecset segítségével megrajzolom az ereket is. 
5. A fehércsokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát. Hűtőbe rakom a formát, amíg a csokoládé meg nem szílárdul. 
6. A sütőtökös ganachet beletöltöm a mélyedésekbe, hagyva helyet a lezáráshoz. A formát ismét hűtőbe teszem addig, amíg a ganache meg nem bőrösödik. 
7. A maradék fehércsokit újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Pár percre hűtőbe rakom a formát, majd kiborítom a kész szemgolyókat. Véresen tálalom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...