2014. október 28., kedd

Birsalmás diópralinés bonbon




Az egész család rajong a birsalmasajtért. Hát gondoltam egy merészet és alkottam egy olyan bonbont, amibe az ősz ízeit rejtettem. Az étcsokoládé burkon belül pihen egy kicsinyke kocka birsalmasajt, melyet körülölel a lány, de mégis enyhén roppanós diópraliné.

A birsalmasajt egyébként is közel áll a szívemhez. Tavaly próbálkoztam meg először az elkészítésével, s az akkori sikeren felbuzdulva idén már kétszer is készítettem. Eléggé melós dolog a birsalmasajt főzés, de higgyétek el megéri, csak egy jó recept kell hozzá, az eredmény pedig önmagáért beszél. Lesz még a blogon olyan birsalmasajtos recept is, amiben megosztom majd a nagy titkot, addig is türelem.

A macaron formát idén szereztem be, és nagy kedvencemmé vált. Mondanom sem kell, hogy lényegesen egyszerűbben készíthető vele macaron, mint a hagyományos verzióval :). A formát most pöttyösre dekoráltam egy kis karamellizált fehércsokoládéval. Szerintem passzol a díszítés az őszi ízvilághoz. Jöjjön is akkor a recept!

Hozzávalók (28 db-hoz)
- 300g étcsokoládé (ezt használtam)
- 75g diópraliné
- 50g tejcsokoládé (ezt használtam)
- 1-1 kocka birsalmasajt

Díszítés:
- 1-2 kocka karamellizált fehércsokoládé és nagyjából ugyanennyi porított kakaóvaj

A diópralinéhoz:
- 100g dió
- 80g cukor

Elkészítés:
1. A diót sütőben vagy serpenyőben megpirítom és félreteszem. A cukrot kimérem egy lábosba és elkezdem karamellizálni. Amikor már szép borostyános a karamell, lehúzom a tűzről és gyorsan belekeverem a diót. Kiöntöm egy sütőpapíros tálcára, és pihentetem, amíg teljesen kihűl. A karamellás diót kisebb darabokra tördelem, majd késes aprítógépbe teszem egy kiskanálnyi olaj kíséretében és addig aprítom, amíg szép homogén nem lesz az állaga. Ez eltarthat pár percig.
2. A bonbonforma dekorálásához megolvasztom a karamellizált fehércsokit a kakaóvajjal és temperálom. Ezután belemártok egy nagyobb ecsetet és csapkodó mozdulatokkal bepöttyözöm a formát, ügyelve arra, hogy ne csokizzam össze a konyhát. Hagyom, hogy megdermedjen a díszítés.
3. A tejcsokoládét megolvasztom és hozzákeverem a 75g diópralinét. A tölteléket habzsákba kanalazom.
4. Az étcsokoládét temperálom és kiöntöm vele a bonbonformát, hűtőbe teszem, amíg a csoki megszilárdul.
5. Minden egyes bonbonmélyedésbe teszek egy kis kocka birsalmasajtot, akkorát, hogy kb a forma 1/3-ig érjen. Ezután beletöltöm a diópralinét is, vigyázva hogy hagyjak helyet a lezáráshoz. Hűtöm a formát, amíg a töltelék megbőrösödik.
6. A maradék étcsokoládét újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Fél óráig hűtöm a formát, majd kiborítom a kész bonbonokat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...